HOW TO HARD RESET NINETOLOGY INSIGHT i9430

Khamis, 11 April 2013

Selalunya anda mesti akan mencari cara bagaimana untuk reset/set semula peranti anda apabila peranti anda dah gila atau password pattern dah kena block akibat terlalu banyak memasukkan kata laluan yang tidak tepat bukan? Jadi di sini Kami akan tunjukkan cara bagaimana untuk reset/set semula bagi peranti NINETOLOGY Insight i9430.

Nota: Set semula peranti akan memadam segala data peribadi di dalam peranti anda, Backup segala data yang penting adalah amat disarankan.

Langkah 1: Cas hateri peranti anda sehingga penuh atau sekurang-kurangnya 70% dan kemudian matikan peranti anda.

Langkah 2: Tekan butang volume+ dan butang on/off secara serentak sehingga naik gambar android seperti contoh gambar yang kami sertakan dibawah.



Langkah 3: Setelah logo android seperti di atas terpapar di paparan peranti anda, tekan butang home dan anda akan sampai ke recovery menu seperti di bawah.


Langkah 4: Gunakan volume+ dan volume- untuk navigasi ke atas dan kebawah manakala gunakan butang options[softkey/butang paling kiri peranti anda] untuk memilih. Pilih wipe data/factory reset dan kemudian pilih yes. Setelah selesai, tekan reboot system now dan sekarang peranti anda telah berjaya di set semula.





Share this article :

10 ulasan:

  1. lambang dead android tu ada setiap kali on.phone dah macam xleh guna.dah try reboot byk kali.tp still mati.help meeeeeee

    BalasPadam
  2. thanks a lot... nasib baik boleh unlock...

    BalasPadam
  3. x boleh reset laa...sya tukar font lepas tu fon jadi gila...nk buat cam mana.. ?

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. hp sye ni button off rosak.....mcm ne ye..dh 1 tahun x usik hp ni

    BalasPadam
  6. hp sye ni button off rosak.....mcm ne ye..dh 1 tahun x usik hp ni

    BalasPadam

 
Copyright 2012-2013 Soal Jawab Android Malaysia